Alla inlägg under november 2010

Av marreb - 30 november 2010 18:04

Det var midsommarnatt 08 och inget hade gått som jag tänkt mig. Det var kallt och rått utomhus, och jag vandrade ensam i skogen. Allt som hördes var ugglor, mina egna fotsteg och en och annan fladdermus.


Plötsligt hör jag något som inte riktigt stämmer in, en dovt ljud av en gitarr. Jag börjar smyga mig längre och längre in i skogen. Jag stannar upp när jag ser ett ljussken. Jag vet inte om jag ska vända om eller fortsätta, men det är något inom mig som säger att det är mitt öde att gå vidare. Jag kikar fram genom ett par grenar och ser en kille sittandes på en stubbe framför en lägereld. Skenet från elden smeker hans kropp. Han har kraftig bringa, vältränad "den där muskeln" och snygg och jämn skäggväxt.


Jag kliver försiktigt fram och ställer mig mitt emot honom. Han tittar mig rakt i ögonen, och i det ögonblicket blev vi kära. Resten av natten hade vi galet sex på en studsmatta. It was awesome.


THE END.

Av marreb - 29 november 2010 22:58

Den här rubriken känns så 90-talet för mig. På den tiden när man var liten och tänkte i dom banorna liksom, "min bästa vän". Idag när jag är mer vuxen inser jag att jag inte har nån bästa vän.


Jooooh, klart jag har!


I alla fall om man nu ska ha kvar det tankesättet, för då har jag flera bästa vänner. Och helt ärligt har jag alltid varit den som haft få riktigt nära vänner istället för många ytliga. Även om jag inte alltid haft tur med mina vänner så har jag ändå fått ut nåt av dom alla. Men på riktigt känner jag att det här är det tillfälle i livet jag varit som mest nöjd med mina nära vänner. Jag litar på dom till hundra procent, och satan vilken skön känsla det är.


Så ni där ute som är mina bästa vänner... All kärlek till er.

Av marreb - 28 november 2010 23:57

Måste säga att det blev en halvtråkig dag att skriva om, det var ju i fredags och igår allt hände. Men men, jag vaknade kl 11 av att väckarklockan ringde och att Baileys började äta på min fot. Jag snoozade en timme och sen ringde Lina, blev ett rätt långt samtal om gårdagen. Vilken kväll alltså... men var ju inte det jag skulle skriva om!


Drog mot skolan runt kl 14 för att skriva sista uppgiften som skulle lämnas in idag. Note to self; SLUTA gå till skolan på söndagar. Det är jobbigt.


När jag kom hem blev det nån slags laxpasta som Mårten köpt. En sån där man bara kastar ner i pannan och steker. Den var inte så värst god :( Till maten kollade vi på några avsnitt How i met your mother, awesome.


Sen har jag bara suttit här vid datorn och inte gjort något vettigt. Kollat på lite bilder från igår som har dykt upp och tänkt "Shit, jag behöver verkligen tappa dubbelhakan, den passar inte på mig".


Nu är klockan ändå rätt mycket så jag funderar på att sova så jag tar mig upp för att träna bort extrahakan imorgon innan skolan. Vet att det förmodligen inte kommer bli av, jag är inte så bra på att ta mig upp i tid :/ Men det känns ju dumt att ge upp hoppet på sig själv.

Av marreb - 27 november 2010 16:58

Ja, mina kära få bloggläsare vad säger ni? Vad är kärlek?

Jag tolkar den här överskriften som att ni ska berätta för mig och inte tvärtom, för då hade det ju stått "Det här är kärlek". Visst håller ni med?


Vilken himla tur. Har ju en hel del att fixa inför kvällens maskerad "Oj, jag kom visst fel" så har inte riktigt tid att skriva vad kärlek är.


Antar iaf att det kommer bli som vanligt ikväll, massa konstigheter och drama.

Can't wait!

Av marreb - 26 november 2010 19:30

Haha. Jag vet att jag lovade värsta bra inlägget idag, dock har jag failat ganska bra när det gäller mat idag så det blir inte jättelångt, tyvärr.


Försov mig som vanligt så när jag vaknade fanns det ingen tid för frukost.

Väl på skolan var jag självklart superhungrig, och MIThuset hade helt okej lunch; kebabtallrik. Så det blev kebab. Och jag tror inte jag hade tyckt den var så god som jag tyckte om det inte vore för hur hungrig jag var.

Iaf, dagen gick vidare med lite kopiering och plugg. Sedan bestäms det att vi ska spela Laserdome. Så då var det bara att skynda sig hem och byta om. Sen fick jag samtal och sen var tiden inne för Laserdome så hann inte med nån middag innan.

Efter spelandet, som för övrigt var svinkul, drog vi på sysbo och sen hem. Och nu sitter jag här, knappt klar för kvällen och är ganska hungrig. Kanske får ta och käka nåt nu. Typ köttbullar. Nä. Billys... Näe. Matlåda. Ja, matlåda får det bli.


PS: Nu vill jag inte höra några klagomål på det här inlägget! Inte mitt fel att jag inte hunnit äta idag ;P

Av marreb - 25 november 2010 19:37

Jag vill inte skriva om mina föräldrar.


Jag drar ett längre inlägg imorgon, jag lovar! Kommer bli ett sjukt intressant inlägg om vad jag ätit.


Förstår att ni är ivriga att få läsa det!

Av marreb - 24 november 2010 18:20

Wow, den här är seröst svår att svara på.


Hela mitt liv har jag varit tokig i killar. Har fått höra så jäkla många gånger om hur jag grät första dagen mamma skulle lämna mig hos min dagmamma när jag var liten. Jag slutade verkligen inte gråta, men så kom min dagmammas karl hem. Tro på fan va glad och nöjd jag blev. (Menar inte att han var min första kärlek dock). Och så har det väl fortsatt, jag gillar killar helt enkelt ;)


Nu beror det ju på då, hur räknar man "den första kärleken"? Är det första pojkvän? Första som det pirrade i magen med? Första riktigt seriösa förhållandet? Eller nåt annat?


I do not know. Så det blir svårt att svara... Sorry.

Av marreb - 23 november 2010 23:27

Ibland blir jag bara så irriterad på fjanterier. Ville bara säga det.


- Anyhoooo..


Marre, 22, Umebo för tillfället men är från Sollefteå.

Pluggar DMP (Digital Medieproduktion). Min klass är awesome och ettorna är helt okej ;)

Har en katt som heter Baileys, hon är psykiskt störd tror jag.

Ska snart flytta till egen lägenhet.

Festar för mycket.

Mina pengar räcker aldrig till.

Jag är grym på att flirta.


That's me!

Ovido - Quiz & Flashcards