Alla inlägg under december 2008

Av marreb - 20 december 2008 14:50

Jobbade i restaurangen igår, och när allt var klart tänkte jag åka hem... Om jag itne skulle behöva va chaffis till syrran då tänkte jag stanna på bowlingen hur som helst.. Men så tyckte Lina och Emelie att jag skulle stanna och ta ett glas vin...... Hihi, såklart gjorde jag det. Vin, öl, cider slank det ner under kvällen. Jag och Lina hade sjukt kul! Pratade, spelade Black Jack (hade vi betalat in på rikitigt hade jag gått 260 kr PLUS), hoppade runt mellan alla soffor, frågade folk efter snus och skrattade åt han med byxorna för långt ner. När kvällen var slu köpte vi med mat till Emelie och Mattias som jobbat och så käkade vi där nere i lugn och ro. Såklart fick då jag och Lina i uppgift att ställa upp alla bowlingskor, och man blir lika förvånad varje gång när det fattas skor. Vem vill ta EN sko?


Imorse när jag skulle åka hem hittade jag en bowlingsko stl.44 halvt intryck under min bil. Hmm?


Jobb, jobb ikväll! Blir jag inte kvar överdrivet länge joinar jag nog Ele, Jea och dom andra senare. Puss hej!

Av marreb - 17 december 2008 20:16

Så otroligt skönt. Kan inte fatta att jag haft nåt så obekvämt i munnen nu ens! Men måste erkänna att när dom slipade bort allt lim gjorde det ganska ont.

Sen har jag och mamma gjort Övik sällskap iaf, hittade EN julklapp och några fler saker till mig själv.. hihi.


Bowlingen ikväll!

Av marreb - 15 december 2008 11:11

Som vanligt när jag börjar förfesta sent så tänker jag inte så mycket utan stress-byter om och stress-dricker. Jag var egentligen lagomt påverkad redan när vi drog ner på bowlingen, men jag slutade absolut inte dricka för det. Men men, var riktigt roligt ändå!

Det värsta var dagen efter.  Som vanligt när jag sover hos syrran har jag varit uppe i sömnen och gjort massa dumheter... Flyttat saker, rivit i gardinen, ramlat in i en hög med saker, kastat av mig kläderna på Eles dator m.m Och bakis var jag. HELA dagen. Hade sån fruktansvärd huvudvärk och det enda som hjälpte var att sova, vilket ledde till att jag klev upp kl 19. Sov inte dirket bra inatt... Klev upp vid 8 iaf och drog till tandläkaren. Kändes skönt att dom röntgade och kollade. Verkade inte vara något större fel utan en skitsak bara som gjorde att jag fick ont. 2 dagar till, sen är tandställningen borta :D


Bild 1: Förfesten hos Ele som jag plankade in på.

Ele: "Ska du ut med nån sen eller hade du tänkt vara med oss?"

Jag: "Jag hade tänkt vara med er....."


Bild 2: Berka, Emelie och jag på krogen =)


Bild 3: Var det jag som var den Svarta Fulla Lucian eller?

PS. Såg att det ser ut som spya nedanför mig, det är det inte! Jag behövde inte ens spyhinken som Jea rekommenderade :P

Av marreb - 13 december 2008 15:12

Blääääää, är helt död i huvudet efter jobbet igår. Måste försöka piggna till eftersom jag ska vara "mini-bossen" idag när Jea inte kommer vara med hela tiden.


Ska försöka uppdatera om vad som hänt sen jag skrev sist:

Jag och Mårten hyrde en supermysig stuga i 3 dagar. Åt massa smaskig mat och drack en hel del vin (tydligen), dock drack inte Mårten något vin :P Vi bastade och efteråt läste Mårten upp vad det stod på nån lapp där.. Hur man skulle basta på bästa sätt eller nåt, med rim också. Hur coolt som helst ;D


SEN DOG MIN MOBIL. Och nu idag lever den igen.


Jobbade igår... euhm. Har lärt mig en ny låt på gitarr. (Tackar Magda där som gjorde en länk till den på sin blogg, jag tyckte den var bra så kollade upp ackorden. Wiho)


Idag är det Lucia... FÅr se om det blir utgång eller inte efter jobb, men förmodligen blir det det. Ska vara hur rockig som helst isf eftersom det är Svart Lucia, Rocktema på bowlingen!


Några bilder från "sugsemestern" ;)



Av marreb - 6 december 2008 14:15

Skönt det är att ha hela huset för sig själv. Musiken skrålar och jag kan göra vad jag vill utan att höra massa tjat. Snöar gör det också, hoppas det inte kommer för mycket bara, blir så jobbigt att köra med min bil då...


Ikväll gäller det, jag MÅSTE göra bra ifrån mig :D

Jao

Av marreb - 6 december 2008 00:29

Ikväll var det jobb, gick bra med blev sjukt rörigt när dom som hade beställt mat för 85 pers bara blev 56 :S Men men, blev ju bra till slut ändå!


IMORRON är iaf dagen jag har längtat efter länge. Victorias Secret Show. Det bästa med att jobba då är att jag får se den första visningen som dom bara har för matgästerna. Kommer vara värsta lyxigt också, woho.


Sova kanske...

Av marreb - 5 december 2008 01:26

OjojojojOJ!!!

Gårdagskvällen var såååå ROLIG. Tror ingen hade planerat att det skulle bli så galet. I vanliga fall brukar vi spela lite biljard, dricka och prata. Men igår var biljarden upptagen hela kvällen så istället spårade det nästan ur på slutet. Man kan säga så här:

Det blev mer dricka än vanligt för alla tror jag.

Patrik i discobåset, TUMMEN UPP.

Sing-a-long och massa dans till gammal och bra musik.

Original Tryck Portion

Gratis öl (nån dåre som köpte 10 öl och dom var 5 pers så han bjöd bort till mig och Ele)

"Linedance" med Jsson

Snus i vinet

Ramlande av stolar ;)


Mja, orkar nästan inte skriva om allt, men bjuder på några bilder iaf :D


Av marreb - 3 december 2008 17:50

Blev en trevlig lunch/frukost idag. Jag, syrran, Jea och Pelle drog till Valvet och smaskade i oss deras goda lunchbuffé. Vårrullarna är underbara.

Annars känns det som att jag varit ganska duktig idag. Jobbat hemifrån eftersom Catarina och Rolf är påväg neråt i landet. Gjort så mycket jag kunnat iaf, blev en liten miss att dom har nyare word än mig, därav kunde jag inte öppna alla dokument på min dator :/


Ringde äntligen till Käkkirurgin också, men tror ni jag fick nåt svar eller? "Du har slagit nummer (blablabla), tyvärr finns det ingen här nu. Återkom klockan 08:00 imorgon". Say what? Då ska jag tvinga Mårten att väcka mig den tiden. Jag har nämligen beställt väckning av han två dagar nu (mest för hans egen skull så han ska få tillbaka dygnsrytmen innan tävlingen i helgen).


Ikväll blir det The Kings Cave som vanligt, men först måste jag göra någon god middag :)

Ovido - Quiz & Flashcards