Alla inlägg under februari 2009

Av marreb - 28 februari 2009 16:23

Inte nog med att jag inte var på världens bästa humör igår när jag jobbade men var tvungen att svälja allt ändå, så ser jag idag att jag fått en ÄCKLIG parkeringsböter igen!!!! Varför?! För att jag stod på samma ställe som jag alltid står och aldrig fått en böter innan? Eller för att nu när jag bara får 1000 spänn i lön denna månad så kunde jag lika gärna få boten nu och kasta bort 500. (Eh, hälften = Mycket pengar för mig) Speciellt nu när massa pengar försvunnit till tandläkare och sjukhus också. Jag är arg.


Sen vet jag inte ens hur länge jag kommer få jobba inatt, kan bli till 01. Kan bli till 03-03:30... Aja.


Blir bara så arg på boten.

"Jaaa, men serru vi har haft en liten tävling idag att vi ska böta 3 röda Ford idag, så det är bara därför du får den här lilla boten nue.. Då vinner jag" (gärna med äcklig dialekt som på pyjamas)

Skulle inte förvånat mig om det varit så, FNYS.

Av marreb - 25 februari 2009 03:55

Idag åkte Mårten hem... Lyckades inte övertala han att stanna idag, har ju iofs lyckats 4 dagar/ggr i rad nu så jag får väl vara nöjd med det :)


Nu ska jag försöka sova och inte tänka på tanden som göra ondare efter att dom lagat hålet än innan.. suck.

Av marreb - 24 februari 2009 10:01

Usch, har ångest p.g.a 3 saker idag...

1. Så här "tidigt" har jag inte varit uppe på länge, är rädd att jag kommer tuppa av nånstans.

2. Att det kommer vara otrevligt med en spruta i käften. Jag har ju fått det tidigare, men ändå. Inte bra att jag måste laga hål.

3. Att tandläkaren stjäl över 1000 spänn idag, känns inte så bra :/

...

Av marreb - 19 februari 2009 22:21

HAHAHAHA. Herregud.


-


Idag kan man säga att det varit Guitarhero för hela slanten, både jag och Mårten har blivit betydligt mycket bättre på endast några timmar (5). Men kul vare och skulle lätt spelat mer nu också om vi hade haft spelet här, kändes dumt att flytta in hos Ele p.g.a hennes spel ;)


Igår hade vi iaf riktigt kul. Gjorde god mat hemma hos Ele, kött, egengjord bea och strips. Yummi! Vi tog nåt glas vin och spelade guitarhero, otroligt nog. Senare bar det ner på bowlingen, var ovanligt lite folk men ändå trevligt. Vi hängde mest i baren och pratade med Tina och Ele. Lyckad kväll, nästan lite mycket vin men blev ändå bra. En mössa rikare och med ett glatt men trött humör drog vi mot syrran för att sova. Perfekt. Lunchade på Valvet idag också, sååå goda vårrullar :D

Av marreb - 15 februari 2009 21:46

Ja! Idag vaknade jag sjukt sent, men behövde vila ut kroppen efter helgens jobb. Jag käkade mat och sen kollade jag runt lite på internet efter en fotovägg, men jag blev så inspirerad av att göra nåt åt mitt rum direkt så nu är det helt annorlunda. Tog även ett rosa sängöverkast på soffan så nu blev den tuffare än den var innan som blå :D Ah, är nöjd. Men planerna stoppar inte där, jag SKA måla om den här veckan.

Jag ska förhoppningsvis inte bo kvar överdrivet länge till, men det är ändå några månader så då behöver jag nåt som gör att jag mår bra hemma, ett fint rum tex.


Ikväll kommer Mårten hit.

Av marreb - 14 februari 2009 14:05

Blev några timmar mer jobb igår än jag räknat med, men det var helt okej. Vi fick in en jättabra kassa i Puben och det var roligt folk vid baren att prata med hela tiden ungefär :) Ikväll kommer jag nog bara jobba i stora baren, känns ändå rätt skönt.

Pappa bjöd på Alla hjärtans dag-middag igår också, på bowlingen! Kändes helt sjukt att sitta där och äta medans Jea serverade MIG. Haha. Jag tog iaf Lamm, det var såå gott. Dom andra tog Känguru, vilket var gott som satan det också (jag och Ele bytte lite emellan).

Kom inte i säng förrän kl 5 på morgonen nästan så känner mig lite seg idag, både i huvet och kroppen. Blir säkert bra igen när jag kommer till jobbet iofs.


Just ja, Alla hjärtans dag. Vilken otrolig tur att Mårten inte kommer än, finns nog inte mycket jag är sämre på än sånt här. Choklad, blommor och sånt krafs är det bara jag och Toffe som "ger varann" ;) Jag vill göra nåt fint för min Gås, men vad? ... Löser sig säkert...

Av marreb - 12 februari 2009 14:54

Helt otroligt hur bra/knepig gårdagen blev egentligen. Klev upp rätt lagom tid, käkade nyttig mat och tränade. Sen drog vi till mormor och morfar som vi inte kunde besöka i söndags p.g.a snön, var så trevlig, har inte träffat dom en jul! Hur som helst när vi hunnit vara där en timme bara ungefär ringer dom från bowlingen och undrar om jag kan stå i puben, så det blev jobb för hela slanten i leggings och klänning, MÅNGA shottar delades ut till födelsedagsbarnet Pelle ;P Nä men det var nice att få ihop lite pengar, sen att Patrik och Jea hjälpte mig städa och stänga sen var underbart snällt!


Ikväll blir det jobba igen, men ska väl försöka göra nån liten nytta innan :)

Av marreb - 9 februari 2009 15:52

Sov ut mer ä ordentligt inatt, men hade ine så mycket val än att sova tidigt igår när det kändes som att nån tryckte sandpapper mot hjärnan.

Har inte gjort ett piss idag förutom att äta än så länge, känner mig iofs anska seg ändå. Så allt jag planerat att göra idag får jag nog fixa imorron ist :P


Hörs kanske senare.

Ovido - Quiz & Flashcards