Alla inlägg under oktober 2010

Av marreb - 27 oktober 2010 16:49

Det pratas hit och dit hela tiden om vad alla ska klä ut sig till på halloween. Börjar bli riktigt deppig för att jag kommer missa allt firande i år... jag vill också klä ut mig!

Men min taktik är istället att tänka på det bra som medförs av detta;

  • Jag slipper göra av med pengar på utklädnad

...


Fan, trodde faktiskt jag skulle komma på nåt mer.


Aja. Idag gjorde vi klart allt inför redovisningen imorgon där vi ska presentera vårt spelkoncept. När den långa dagen imorgon är över drar jag hem till Sollefteå, hoppas den helgen bjuder på nåt kul då jag missar allt här.

Av marreb - 26 oktober 2010 19:58

Med tanke på att jag inte vet vart mitt hem kommer vara när 2011 ringer in så har jag ett problem. Men om det lilla problemet löser sig kommer jag däremot ha möbler så jag klarar mig. Är en soffa rikare (om nån dag). En klasskompis ville sälja sin, och här står jag som sofflös om några månader. Perfekt.

Det enda som inte gör det här valet speciellt smart är att jag har liiiite motvind gällande vart jag ska förvara den. Men finns det hjärterum..!     ?


Köpte ett par vinterskor idag också, massa pengar som flyger iväg på några dagar nu bara, blir fattigt denna månad. Fast det viktigaste är ju att man har hälsan i behåll, right?


Av marreb - 25 oktober 2010 17:11

Hur är det MÖJLIGT?!


För ett tag sen skrev jag om hur min magkänsla sa att jag inte skulle få godkänt på en uppgift i skolan, rättare sagt ett äckligt temapapper som är bland det svåraste jag skrivit. Dessutom i mitt tyckte bland det sämsta jag skrivit. Tydligen var det inte så. TYDLIGEN skrev jag riktigt bra, VG-bra till och med!


VG.... Trots att jag dissade allt läraren skrev att jag skulle göra (ändra hela skiten när det var 3 timmar kvar till inlämning). Hon verkar ju ha ändrat sin åsikt om vad som passade mitt temapapper då.


Det tog kanske 5 minuter innan det verkligen sjönk in att jag hade klarat det, och ännu längre innan jag fattade hur pass bra betyg det blev.


Lilla jag är lycklig i denna stund kan jag lova.

Av marreb - 24 oktober 2010 22:39

Spelkvällen igår var riktigt rolig, trots att jag och Lina inte vann andra omgången av Alias. Vi tappade lite av vårt flow. Hur som helst blev det en massa skratt, sådär så det gör ont i magen tillslut. Trodde aldrig man kunde dra ut en förklaring av aska så pass mycket.

Putte var kanske den sämsta någonsin på att gissa, men ändå lyckades han och Niklas vinna. Helt otroligt!


Har precis skrivit klart vår individuella uppgift för veckan och nu börjar magen skrika efter middag... Lite sent kanske, men vad gör man?!

Av marreb - 23 oktober 2010 18:41

Ja.. den där tjejkvällen på NH blev inte riktigt som planerat. Maten var slut och alla platser var upptagna. Besvinka som vi var visste vi inte vad vi skulle göra, men då som ett moln som skingrades upptäckte vi att några av våra klasskamrater var där också. Så Jonatan hämtade mat så jag fick äta och sen kläckte Fredrik ur sig "jag har en tequila hemma". Så då körde vi, och körde på hårt! Åtminstone jag och Lina. Mestadelsa av kvällen var skoj, så helt misslyckat blev det ju inte. Även om det inte blev en lugn kväll med mat och tjejsnack.


Igår bastade jag och Elin, det var hur nice som helst även om vi var rätt dåliga ;) Utgången blev ingen hit dock, typiskt att det ska vara så.


Ikväll blir det spelkväll. Huset är städat och klart. Nu hoppas jag att ingen är allergisk mot katter :/

Av marreb - 20 oktober 2010 17:23

Usch vad tråkigt jag har nu alltså. Det är dystert ute och nästan lika dystert inne. Har en del att skriva till grupparbtetet men det är ju så svårt att sätta igång.


Längtar tills ikväll. Då blir det buffé och tjejsnack på NH!

Av marreb - 17 oktober 2010 22:48

Snart är helgen slut... Och här sitter jag, precis som förra söndagen och skriver på våra uppgifter. Alltid ute i god tid. NOT.


Helgen har varit helt okej. Fredagen var rolig, vet inte vad jag och Lina fick för oss men det var kul då och lite konstigt när vi tänkte tillbaka dagen efter.

Det var förfest hos Petter, och av nån anledning har det alltid blivit så att vi hamnar i köket. Nära till alkoholen i kylen eller vad det beror på vet jag inte. Temat på kvällen för min del kan jag iaf summera med ett ord: Fläsk.

Efterfesterna höll på till 7 på morgonen, därefter tog jag bussen hem (ride of shame). Kände mig mindre fräsch. Sedan sov jag typ hela dagen och sen var det kladdis och serier/film resten av dagen.


Idag har jag och Elin varit duktiga och tränat, var precis det jag behövde för att få lite energi. Baileys har tagit ett dopp i toan, uppfattade det som att hon inte gillade det. Sen har jag sett serier och skrivit på uppgiften/spelar massa löjliga spel på bolibompas hemsida.


Nu ska jag åter till seriernas land, gissa vilken...

I don't know who you think you are but before the night is through,

I wanna do bad things with you.


Bild på min flygande gris-hund-ekorre-drake


 

Av marreb - 6 oktober 2010 00:07






Nä.. Inget att säga.

Ovido - Quiz & Flashcards