Alla inlägg under september 2010

Av marreb - 29 september 2010 18:52

Fick en pik igår om att jag inte uppdaterar så mycket. Jag vet att det stämmer, men just nu känns det som att jag lever livet (fest, plugg, katt osv) och det gör att jag inte hinner skriva så mycket om det.... Jorå såatte...


För er som missat det fyllde jag år för en vecka sen. Sen den dagen har det förändrats en del i mitt liv faktiskt. T ex:

  • Jag ser ut som ett emo.

Låt mig förklara... Jag hade sen över ett år tillbaka kvar mitt festivalband från Storsjöyranvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv(oj då där kom Baileys). Så, på tal om Baileys så älskade hon mitt band dvs hon klöste och bet på det hela tiden så mina handleder blev mindre vackra.


  • Jag är (tydligen) inte längre lammkött.
  • Och ganska uppenbart en siffra äldre...
  • Baileys vet ni ju vem det är, min kära söta gulliga underbara katt... som på denna vecka har förvandlats till ett blodtörstigt bitande monster. (Hon är fortfarande söt när hon sover men det gör hon nog bara när vi inte är hemma nu för tiden).
  • Jag har blivit en jävel på att skriva (så länge jag inte blir störd....)

Mja.. Men i fredags slog jag och Linus ihop våra fina födelsedagar (vi fyller samma dag) och ordnade en Framtidsmaskerad! Det blev en succé. De flesta var sjukt bra utklädda och stämningen var på topp hela tiden, trots ingen eller kass musik från början. Militärerna hade goda presenter till oss i form av alkohol. Trots att jag planerade att bjuda lite så gick nog det mest till mig ändå, det var som en supergod bubblig jordgubbssaft.


Ja, vad mer. Har en fukking redovisning imorgon av ett grupparbete. Det kommer säkert gå bra, artikeln vi ska skriva går det segt med däremot. Tur jag har tills på fredag på mig.


Bjuder på lite bilder från framtiden.


          

Av marreb - 18 september 2010 15:21

Det var fest i tisdags, onsdags, igår och idag. Trodde det skulle lugna ner sig efter nollningen, men tydligen inte :P

Igår var iaf jävligt kul. Fredriks brorsa hade köpt GALET mycket sprit och bjöd bort massor av det, så det blev en hel del tequila (som var asgod) och captain morgan och cola. Niklas var den som spårade först, inte så konstigt dock, bara kul ;)

Förhoppningsvis blir idag lika roligt, kanske blir bättre eftersom Elin ska med <3


Mårten ska ha förfest med sin nollningsgrupp här hemma ikväll så jag hoppas INNERLIGT att lägenheten inte är helt förstörd när jag kommer hem sen inatt...

Av marreb - 13 september 2010 21:32

Life goes on...

Av marreb - 12 september 2010 15:02

Det är söndag, jag är sliten som fan men samtidigt mycket stolt. Nollorna har nu blivit ettor och dom har skött sig så bra.

Avslutningssittningen igår var helt awesome, är så himla glad över att vara DMPare.


Idag blir det förmodligen bio iaf, känns som en lagom aktivitet.



 

Av marreb - 9 september 2010 22:52

Jahapp, då var det kanske dags för en liten uppdatering igen.


Skolan har börjat, nollningen har börjat, sjukdomarna kommer på löpande band och pengarna på kontot ska jag inte ens gå in på.

Nollningen hittills har iaf varit grym, grym, grym. Alla dessa små nollor som springer omkring och sliter för poäng, dom är så duktiga. Trots att jag är lite snål med att ge poäng.

Nollningen har bjudit på massor av aktiviteter (lekar, vinbrännboll, maskerad, impulsfest med grillning, för- och efterfester, poängjakt m.m) och jag trodde aldrig jag skulle säga det här och faktiskt mena det, men; jag är så less på att festa nu.

Kan ni fatta det? Det kan inte jag.

Men det har varit hårt trots att jag varit tvungen att dissa två festtillfällen... Dålig fadder.

Dock är inte nollningen över, det viktigaste är ju kvar! Nollorna ska bjuda tillbaka på middag (och vi förväntar oss endast det bästa) och så har vi finalen; sittning. Där ska priser delas ut, filmer visas och om nollorna har tur förvandlas dom till ettor nu.


Dagen i sig har varit jobbig. Bakis, seminarie, oförberedd, grupparbete osv... Men ikväll har det varit lugnt, blev filmkväll med Ben & Jerrys.. och Mårten.


 

Ovido - Quiz & Flashcards