Alla inlägg under augusti 2009

Av marreb - 21 augusti 2009 10:41

Avskedsfester är väl egentligen nånting tråkigt eftersom att nån flyttar, i det här fallet jag. Men ändå kan jag inte känna att det är så ledsamt. Ser fram emot en riktigt kul kväll bara. Massa blandat folk, karaoke, uppträdande, drickande m.m


Insåg igår att jag varit på bowlingen ett år nu, det är rätt lång tid... Känns som att alla som jobbar där blivit som en minifamilj för mig. Kommer sakna dom fruktansvärt mycket :(


Nä, nu ska jag sätta igång på riktigt att fixa alla småsaker som är kvar!

Laters.

Av marreb - 20 augusti 2009 21:41

What? Ibland blir man bara brydd.

Jag har sån lust att säga nåt, varna på nåt sätt! Men jag vet att det är lika bra att jag håller mig borta från det där och tänker på mig själv ist och hoppas på att mitt liv i Umeå blir kanon. Vill verkligen hitta vänner som är bra.

Elin toppar min lista iaf. Ärligast och bäst. Vad underbart det är att ha en vän man aldrig blivit sviken av, och inte heller själv svikit. (hoppas jag? :P)


Morgondagen kommer bli så förbannat kul. Ångegänget ska komma vid 3, men med Mårten i det gänget lär det inte bli förrän vid 4 ;) Sen är det käk hos mig, förfest hos syster och sen avskedsfest på Bowlingen. Wonderful!

Av marreb - 20 augusti 2009 18:20

Stress, stress. Hinner sitta här en minut nu men måste snart fortsätta hjälpa mamma att packa. Varför ska mamma och Ele utomlands precis samtidigt som jag ska flytta? Blir ett jävla kaos.

Av marreb - 19 augusti 2009 16:30

Idag var min sista dag på City Life. Känns konstigt att veta att jag inte kommer träffa alla lika ofta längre :/


Hur som helst har jag inte gjort så mycket vettigt som jag hade tänkt idag, har massor att fixa egentligen! Kanske fortsätta packa, även om det mesta är i Umeå redan..

Kollade iaf upp allt på bowlingen, så ser ljust ut inför fredag, bara en liten detalj kvar. Eller ganska stor detalj egentligen, men löser sig säkert!


Kan inte fatta att jag snart är Umeåbo.

Av marreb - 12 augusti 2009 00:16

Varför kommer alla dåliga saker samtidigt, är det nån som vet det? Det räcker inte med en sak utan man ska alltid bombarderas av nån anledning.


Just nu känns det som alla dåliga saker gör att de bra bara försvinner.


Tänk om jag bara kunde få vrida tiden tillbaka och stanna där. Helst när jag var så liten och mina största problem var att syrran valde dom finaste kläderna till barbiedockorna (som alltid), när jag visste att de få vänner jag hade var riktiga, kunde vara hos mormor och morfar i en hel vecka och bara njuta när morfar och jag hittade på sånger om mina dockor och gjorde rekordlånga åk på sparken.. Och man fick be om hälften så lite mat man ville ha eftersom mormor alltid dubblade det man sa.

När Rosa var så liten (och vi också för den delen) att både jag, Ele och Rosa rymdes i fotöljen och snurrade runt, runt...

När vårt hus var tyst, ingen bråkade och det var ofta städat och fint. Julen var bäst, det luktade så gott och var alltid så fint. Mamma hade ett rött förkläde och bakade medan julsångerna hördes i hela huset...


Åh, tänk om jag kunde vrida tiden tillbaka och stanna där.

Av marreb - 8 augusti 2009 18:17

Tidigare:

Risökubben, förlorade 4 matcher i rad och åkte ur leken.

Nyss:

Käk och film med syster för att lugna nerverna.

Snart:

Finmiddag på 51:an med familjen för att fira mamma och pappas 25års bröllopsdag.

Ännu senare:

Personalfest, wei.


Av marreb - 6 augusti 2009 19:38

Personalfesten igår (jag, Ele, Jea och Tina) var hur mysig som helst. Vi hade rött, vitt och rosévin, käkade och pratade tills klockan blev över 12, då drog vi på Hörnan en sväng..


Idag har jag varit lite småseg men jag och Ele drog ändå och "storhandlade" inför kräftskivan/räkfrossan vi ska ha imorron. Blev 200kr på ICA och 300kr på Systemet, helt lagom ;) Cant wait.


Nu håller jag på att lägga upp bilder från Yran på Facebook, tror dom har varit ganska efterlängtade.

Av marreb - 2 augusti 2009 23:17

Då var sommarens Yra avklarad.. All jävla alkohol gick åt (jag jag hade med mig MYCKET), det var massa roliga saker och en hel del skit som det allt blir på festival.

Torsdagen var rolig från början men fick ett halvdåligt slut, såg närmare noll artister och gick omkring och frös som ett arsle.

Fredagen var lite lugnare med Veronica Maggio, Ulf Lundell, sanning eller konka och Mc Donalds.

Lördagen bjöd på en schmackadäng fylla när jag hittade min minttu och sjukt mycket mys med Mårten. Såg bara lite av Lady Gaga när vi väl kom ner till stan och sen använde all energi jag hade för att inte se för full ut så nån polis skulle haffa mig :P Men jag är ändå nöjd med den här helgen. Tråkigaste är väl att det verkar ha blivit en liten tradition att en stor skitsak händer på Yran, hoppas inte på en tredje gång gillt nästa år, orkar inte bli sviken fler gånger nu.


Nu ska jag och Mårten försöka sova iaf, har en lång dag framför oss imorron när vi ska till Umeå och fixa lite inför min flytt. Mamma vill åka kl 07:00. PRICK. Kommer ju aldrig funka men... ;P


...hela jävla bunten!

Ovido - Quiz & Flashcards