Alla inlägg under november 2008

Av marreb - 30 november 2008 21:46

Jag antar att det är så det ska vara, är iaf så det är för mig nu för tiden..


Igår (lördag) var puben MIN, mohaha. Jag fick äran att servera whiskey och massa sorters öl denna gången och det gick riktigt bra förutom några småsaker jag störde mig på.. Kom hem halv 5 på morgonen och somnade inte ens direkt p.g.a all smärta i fötterna och högra höften, så med min fulla rätt har jag varit ganska sliten idag eftersom jag vaknade till liv vid 12 redan.


Blev iaf en sjukt lyckad dag måste jag säga. Jag inhandlade mat på City och drog sedan till syrran och käkade med henne, efter det gick vi ner på Lilla och satt där i 1½ och väntade på att få se Lucian åka förbi. SWOSCH så var dom förbi fönstret där vi satt, kändes ju... kul..? Vi drog till en affär och pratade med nån syrran känner och sen bestämde vi oss för att åka till Långsele och kolla på bio. Jag var den som fick försörja oss idag med mat, biopengar m.m eftersom jag är täääät nu och lever på all dricks sen igår ;)

När bion var slut åkte vi skilda vägar, trots en lugn dag var vi båda helt slut. Så nu sitter jag här och försöker få nån som underhåller mig men det verkar inte gå så bra. :P

Av marreb - 27 november 2008 15:17

Igår. Igår. Igår. Igår.


Jag kan inte sluta tänka på igår!


Helt klart den bästa dagen på så länge av olika orsaker. Började med roligt jobb hos Catarina, sen kinamat, massa mys och hårfärgning hos Nina med henne och Ele. Efteråt drog jag och Ele ner till The Kings Cave och pimplade lite vin.. Dessutom gjorde jag det där hemska telefonsamtalet jag oroat mig för så länge..


OCH IDAG. Jag mår så utmärkt bra att det finns inte. kan knappt sluta le, dessutom är jag jättetaggad inför jobb på bowlingen ikväll. Weeeiii!


Ciao.

Av marreb - 26 november 2008 00:13

Dagen spenderades inte enbart i Sundsvall utan först i Långsele med lite jobb. Men sen bar det iväg till Sundsvall, eller det kanske är fel ord eftersom jag var tvungen att krypköra hela vägen med tanke på hur jäkla halt det var!

Gick omkring lite själv först, sprang omkring på IKEA för att få se min runda säng. Och där stod den. Som gjord för mig. JAG VILL HA DEN SÅ GÄRNA. Undra hur många år till jag kommer tjata om den innan den verkligen är min? Var rätt skönt att gå själv en stund ändå och efter ett tag gjorde Malin mig sällskap :) Det första vi gjorde (var tvungen att göra!) var att äta. Gott som bara den var det iaf. Vi pratade på lite och sen gick vi omkring i Birstahuset och kikade. Vi hittade både julklapp till våra pappor, som vi trodde skulle vara det svåraste :P

Det blev en tradition att ta en "katalog" på varje affär vi gick in i/förbi därför var vi glad när vi väl hittade nåt att köpa så vi fick en påse att slänga ner katalogerna i ;) Malin köpte jättesöta mobilsmycken som var som ett pussel med "Best Friends"som hon delade med sig till mig, hihi.

När vi kände oss klara drog vi hem till Malin och myste med te, mackor och några avsnitt av Sex and the City. Vägen hem gick rätt snabbt ändå när jag hade Tom att prata med hela vägen :D


Jaja, ska titta lite på mitt nya bord nu så har inte tid att skriva mer.

Av marreb - 24 november 2008 14:17

Jag var inte uppe överdrivet sent igår, men ändå var jag sjukt trött när klockan ringde 11:30 idag. Jag kollade ut genom fönstret och såg mina planer för dagen gå i kras. Jag vågar minsan inte åka iväg nånstans när det pågår en snöstorm, så jag somnade om, tills nu. Då ringde syrran och sa att jag ska stå i baren på lördag (?1?!) inte vara i serveringen. Undra hur det kommer gå egentligen.... Hur som helst trodde jag att hon inte hörde hur nyvaken jag var men så när vi la på säger hon "Sov gott då". Blä för att det hörs så väl :P


Frukost kanske?! :D

Av marreb - 23 november 2008 13:32

Har som vanligt sjukt ont i fötterna efter en natts jobb så här dagen efter..

Men det finns ingen tid att tänka på det för nu ska jag iväg igen snart och ta hand om 3 barnkalas :P Hoppas dom sköter sig annars kommer jag inte veta vart jag ska ta vägen.

Allt gick bra igår iaf, fick sluta lite tidigare eftersom vi inte behövde så överdrivet mycket personal ändå. Men men. Hörs.

Av marreb - 22 november 2008 16:32

Igår slutade jag vid 23 så det blev några glas vin och massa skratt på kvällen. Jag och syrran var ungefär lika dragna, vilket märktes eftersom jag vann på biljarden (hon satte 8:an). När vi vaknade idag var nog det fulaste av allt..


1. Jag hade inga trosor på mig?!

Vart i helve... Jag VET att jag hade dom på mig när jag somnade så jag verkar ha gjort det igen, JA det har hänt en gång innan, att jag har gått i sömnen och gjort nåt av dom. Jag letade som en dåre hela morgonen och till slut insåg vi att jag måste ha spolat ner dom i toan eller nåt. Så sjukt fult.

2. Jag och syrran hade en lång diskussion om två olika saker.

Jag pratade om att jag ville steka ägg, så börjar syrran säga att det är onödigt att steka det. Hon sa att jag skulle göra det i mikron eller i brödrosten. Och så fortsatte det. Till slut kom det fram att jag snackade om ägg och hon snackade om det frysta brödet jag hade plockat fram :P

3. FUCKING JÄVLA PARKERINGSBÖTER.

Varför händer det mig IGEN att jag får en parkeringsböter på mycket pengar (500kr) precis innan jul. Jag har klagat på att jag inte kommer ha råd med julklappar och nu har jag ännu sämre förutsättningar :(

4. Julpyssel

Reumatikerna hade julpyssel. När vi kom dit ville jag inte göra något, var alldeles för deprimerad över parkeringsbötern. Men tillslut började jag ändå och det blev en tändsticksask med lite glitter, änglar och grejer på. Den blev fin.


Men nu är det iaf jobb som gäller igen, först servera och sen vara runner under utekvällen. Blir säkert kanon.

Av marreb - 21 november 2008 15:40

Tänk så mycket tid man lägger ner på att vara snygg, eller iaf försöka se bättre ut än innan. Jag tycker inte det är nåt fel på det, men tänk vad BRA om man slapp sminka sig varje dag utan att man bara kunde tänka "Hmm, så här vill jag se ut idag" och så blev det så på 1 sekund. Det hade ju varit superbra. Idag tex har jag kämpat och försökt platta mitt hår som stod åt alla håll (behöver gå till frisören) och sminkat mig. Av det mådde jag helt plötsligt bättre bara för att jag kände mig fin :)


Dock har jag ändå en äcklig känsla i magen och jag blir så arg för det. Har varit så glad att jag sluppit känna det där, och nu är det tillbaka. Vet inte ens varför det är så den här gången :S Eller ja, gissar att en del av det är för att jag bor hemma. Hatar att behöva vakna tidigt varenda morgon av att dom bråkar OM MIG. Pappa tänkte tydligen dra upp mig ur sängen tidigt idag för att jag inte hade plockat bort min tallrik från vardagsrummet igår. Han är så tragisk.

Funderar på om jag ska gå ut och berätta för han nu att jag tänker flytta. Vet vad han kommer svara iaf "Men försök bo hemma så länge du kan och spara pengar". Men jag bor hellre ensam med lite mindre pengar än att bo hemma med massa pengar och mår SKIT. Bara för att han bodde hemma tills han var 40 med några små uppehåll tänker inte jag göra det!!!

Av marreb - 21 november 2008 15:06

Kollade igenom lite bilder från i somras nyss, vill ha värmen igen, även om det inte var den varmaste sommaren var det bättre väder än nu! Längtar mycket till nästa sommar, kanske mest för att jag inte har något inplanerat alls så hela vintern kommer gå åt till att hitta på roliga saker att göra. Om det inte blir jobb hela tiden då vill säga, men det tvivlar jag på ;)


BTW, det är mindre än 1 fjuttig månad tills jag får ta bort tandställningen. Känns helt overkligt :)



Sommar....

Ovido - Quiz & Flashcards