Alla inlägg under oktober 2009

Av marreb - 31 oktober 2009 01:57

Då var man tillbaka i Umeå igen, känns helt underbart även om jag hade det bra i Sollefteå :)

Fick träffa i princip alla jag ville träffa, mer eller mindre iofs..


Begravningen var väldigt fin, men fruktansvärt sorlig. Jag visste inte att man kunde känns sån här smärta, inte bara för att jag har förlorat den bästa morfarn i världen utan att se mormors smärta som är 1 000 000 gånger värre. Kan inte tänka mig hur tomt det ska kännas efter 70 år tillsammans.


Ikväll har jag varit duktig och svarat på en av uppgifterna iaf... och så fick jag besök av Magda :)


Men nu är det nog dags att dra sig mot sängen, mycket att göra imorgon!

Av marreb - 21 oktober 2009 23:16

Har fixat dom satans uppgifterna vi fick av Stefan nu iaf, hade inte klarat det utan Niklas förklaring dock :P Är inte helt hundra på att jag får G ändå, vet fasen inte vad jag svarade på den sista frågan.. :P


Hur som helst, skola 10-12 imorgon och sen drar jag hem till Sollefteå. Har aldrig varit hemifrån så här länge förut, har dock varit såååå skönt att ta hand om sig själv! Men nu får mamma mer än gärna ta hand om mig i helgen. Laga mat, diska, tvätta (JA, jag tar med tvätten hem).


Men nu ska jag lägga mig i sängen och glo på tv. Laters!

Av marreb - 21 oktober 2009 00:40

Jag håller på att gå under!


Det kliar, kliar och kliar! Fattade inte varför men så läser jag på min kära medicin att det är en av biverkningarna man kan få. Benen, armarna, magen och ryggen. Det här är inte skönt!

Av marreb - 18 oktober 2009 13:53

Vet inte vart jag ska börja. Vet ingenting förutom att mitt hjärta tappade en bit när mamma ringde imorse.


Först grät jag bara, kunde inte sluta. Nu försöker jag bara förneka det och låtsas som allt är som vanligt, även fast jag vet att det inte är det. Önskar att jag kunde vara hemma med släkten nu, och samtidigt är jag så lättad över att jag inte är det...


Du har alltid varit en ljuspunkt i mitt liv och du kommer alltid vara det också. När jag gör allt jag vill och glädjs över vet jag att det är som du ville att jag skulle ha det.


Tack för alla fina minnen Morfar. <3

Av marreb - 16 oktober 2009 16:07

Igår var det 1 år. 1 ÅR. Helt galet... Jag och Mårten lyxade till det med fläskfilé och bea, sedan såg vi Fame på bio, som var en bra film. Inte en sån jag vill se flera gånger igen kanske, men ändå :) Fick även veta att jag fick VG på tentan, sick! Känns så förbaskat jääääävla bra. Med tanke på att vi skulle skriva utformligt, ge exempel på allt hit och dit så trodde jag att jag satt i skiten, men tydligen inte ;)


Idag fick jag låna Niklas kamera och tog massa bilder på Mårten i judodräkten, maju ;D Blir nog inte en superbra stillbildsfilm, men den kommer nog bli helt okej när det är klar :)

Av marreb - 14 oktober 2009 14:57

Jag är så less på skolan just nu, hade varit bättre om vi åtminstone haft bra/duktiga lärare... Men måste försöka hitta gnistan igen.


Idag kommer iaf Mårten hit, är typ en månad sen vi träffades. Så blir väl firning med pannkaka när han kommer ;)

Av marreb - 12 oktober 2009 17:01

3 dagars festande i helgen har minsan satt sina spår.. Karaoke, förfesten hos Niklas, 90tals disco. I like.

Jobbigt när jag vaknade för sent imorse och insåg att det verkliga livet satt igång igen :P Har iaf tvättat och storhandlat idag, duktig som man är ;) Snart blir det god mat och nån kass serie på tvn.



Av marreb - 8 oktober 2009 00:55

Har suttit och läst ur min gamla blogg ikväll, jag vet inte hur många gånger jag gjort det men jag blir alltid glad av det. Förstår inte hur jag kunde ha så mycket energi förr i tiden; jobba varje helg + festa varje helg.


Saknar den tiden, allt kändes möjligt (alla gånger jag och Emelie drog till sundsvall utan förfest och sovplats, men alltid löste sig). Det tråkiga är att allt som kändes som att det skulle hålla för alltid knappt finns kvar nu. Dum man är när man tror på nåt sånt. Vänner för alltid, snygg för alltid, kul för alltid, ung för alltid. Bullshit :P

Ovido - Quiz & Flashcards