Alla inlägg under juli 2009

Av marreb - 28 juli 2009 23:26

Det är inte roligt att jobba så lååånga dagar. 10½ timme, sen är jag rätt trött måste jag erkänna. Imorgon blir det en helt lagom dag, kommer hinna med allt jag ska förhoppningsvis och sen bär det iväg till Mallan ;)


Kan knappt fatta att det är så nära till Yran, äntligen framme vid det enda roliga jag faktiskt bokat in i sommar. YES!


Sitter och tänker lite på på förra årets Yra. Det var en väldigt omtumlande helg för mig måste jag säga, mår fortfarande lite dåligt bara av att tänka på det. Visserligen vore det fel att säga att hela helgen var dålig, för det var den absolut inte! Även om jag kom tillbaka med en rejäl öroninflammation och ett sårat hjärta. Det här året vet jag att det kommer bli kalas. Min Malin ska med och när jag fryser kommer jag ha Mårten att värma mig hos, med lite hjälp av vin ;)


Kan dock inte sluta undra... Vem kommer bli yrast i år?!

Av marreb - 26 juli 2009 23:23

Tina har läst att Sverige är ett av de länder som konsumerar mest kaffe i hela världen och jag tror på det fullt ut. Sista tiden när jag jobbat har jag inte ens behövt fråga om dom ska dricka kaffe, utan jag har bara hällt upp.. och skulle det visa sig att dom vill ha en latte ist, så har det bara varit att ge koppen till nästa i kön.


Hur som helst. Sollefteå. Laxfestival. Nipyrevecka. Häftiga grejer, har dock missat allt i princip. Laxfestivalen jobbade jag först på fiket under dagen och sedan i puben från 21:30.. Då kände jag verkligen att jag varit ifrån bar-arbetet för länge. Första lilla gruppen med unga killar som kom in ville jag hellre kasta ölflaskorna på än sälja dom. Vilka idioter. Och det blev inte bättre med tiden; skrik, klagomål på musiken, missnöje över att våran kortläsare inte fungerade (INTE MITT FEL) och sist men absolut inte minst, fylle-ilska vilket bidrog till 30 min skurande/göra vad som helst för att få upp allt vatten som forsat ut när dom sparkat sönder ett handfat. 

Ska bli så jävla skönt att slippa jobba!


Av marreb - 22 juli 2009 17:55

Var jobb idag också, men en kanondag för det var lagom med folk och inte allt för många idiotiska människor :)


Det första som hände jag trädde in på arbetsplatsen var att jag fick en vin-inbjudan. Så ikväll blir det nästan en "mini-personalfest"!


Och CSN-lånet kan jag snart checka av på min lista också.. Måste dock lägga dit Yranbiljetter, vilket jag skulle fixat igår. Måste lägga på mitt andra jobb också som jag varit oerhört dålig på att knappra med på sistone :/

Av marreb - 21 juli 2009 20:40

Boende? Check.

Parkering? Check.

Goda grannar? Check.

Bra utbildning? Check.

Lån? ..ops.

Inredning? En annan dag :)

Av marreb - 20 juli 2009 01:31

Om du nånsin lyckas fatta hur du ska hitta min blogg Mårten, så måste du skriva en kommentar på det här :)

Av marreb - 19 juli 2009 20:09

Jag har genomgått en minst sagt skitjobbig dag. Var på bowlingen för att öppna fiket kl 11, sen vid 12 när vi öppnade kom Tina, vi hann knappt heja på varann förrän det rasade in folk. Och så fortsatte det hela dagen! Brickor, tallrikar, glas, bestick; allt började ta slut... Vi hade inte tid att plocka in disken, dessutom hatar jag vår nya lattemaskin! "Ska det inte vara mer skum?" BITE ME. Har inte ens fått veta hur man använder skiten, önskar att den inte kommit.


Vi stängde kl 16 men vi var inte därifrån förrän 18:30.


Ska lägga mig och läsa nu, eller dö. Vi får se.

Av marreb - 17 juli 2009 22:41

Efter 4 glas vin är jag redo. Känner mig lite lullig, och det vore ju konstigt om jag inte gjorde det.. Nu ska jag iaf ner på Hörnan och "rädda" Emelie som det verkar ;)

Har världens skönaste låt på iaf.. Håkan Hellström - Jag ger dig min morgon. Älskar hans version av den låten..... fast min version är såklart bäst?! :D


Aja, ska väl klunka i mig sista vinet nu.


Ha en bra kväll!

Av marreb - 14 juli 2009 20:10

Kan inte säga att det var tråkigt att behöva missa regnet idag, istället stod jag helt själv inne på caféet hela dagen.. eller inte riktigt med tanke på hur extra länge Jea stannade.

Lutar åt att det blir hyffsat med jobb nästa vecka, är ju Nipyreveckan så det är massa aktiviteter i Sollefteå stad varje dag! Dock inget som lockar mig ändå, har det typ aldrig varit..


Näe, nu ska man kanske stoppa i sig nåt ätbart ändå... Och dra iväg Mårten från pokern som har precis startade ^^,

Ovido - Quiz & Flashcards